املای حروف چین:

  ابتدا حروف الفبا روی کاغذهایی کوچک نوشته یا چاپ می شود. سپس آن ها را در اختیار دانش آموز قرار می دهیم و از او میخواهیم پای تابلو برود. سپس یک واژه از متن درس را برایش میخوانیم و از او می خواهیم با استفاده از کاغذ ها وازه را یسازد و روی تابلو بچسباند.

 

املای کلمات هم گروه:

روی یک مقوا کلمات مشکل چند درس را مینویسیم و روی تابلوی کلاس نصب میکنیم. سپس سوالات زیر را میپرسیم :

کدام کلمات تشدید دارند؟

کدام کلمات هم آغاز اند؟

کدام کلمات هم پایان اند؟

کدام کلمات با "خوت" نوشته شده اند؟

سپس در مرحله ی بعد روی مقوا جدول جدیدی میکشیم وکلمات را مطابق ویژگی های ذکر شده طبقه بندی میکنیم. چند روز جدول را در مقابل دید دانش آموزان قرار میدهیم تا کلمات را به خاطر بسپارند.

 

املای شنیداری:

روش اول:

سه کلمه برای دانش آموز بیان کرده و او پس  از شنیدن سه کلمه آنها را بیان کند. سپس 4 کلمه. و به همین ترتیب پیشرفته تا مطابق رشد سنّی وطبیعی خویش ازحافظه ی شنیداری برخوردارشود.

 

روش دوم :

یک جمله برای دانش آموز خوانده تا تکرار کند سپس دوجمله گفته میشود تا آنها را تکرار کند و به همین ترتیب پیشرفته تا توانایی اوبه حد هنجار طبیعی برسد.

 

مقاله : تاثیر روش های جذاب و خلاق بر بهبود دیکته نویسی دانش آموزان ویژه

 


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : کلمات ,دانش ,کدام ,کلمه ,اند؟ ,املای ,کدام کلمات ,دانش آموز ,ترتیب پیشرفته ,دیکته نویسی ,همین ترتیب ,همین ترتیب پیشرفته
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

صنعت پوشاک ایران و جهان ابراهیم دیالمه Jodi تامین محصولات و خدمات شرکت Hydac , Hughes Safety , PUMPENFABRIK آموزش کسب درآمداز اینستاگرام Lynja Chase دانلود آهنگ